توسعه گران نرم افزار آذربایجان



نرم افزار هوشمند یکپارچه مدیریت منابع انسانی (مصباح)

در محیط تجاری چالش برانگیز هزاره جدید و در عرصه رقابت میان شرکت ها و سازمان ها، از دلایل موفقیت سازمان ها، متمرکز شدن بر مدیریت اثربخش منابع انسانی (HRM) است. مدیریت اثربخش منابع انسانی مزیت رقابتی نصیب سازمان ها، شرکت ها و ... می کند. از دغدغه مدیران در حوزه مدیریت منابع انسانی پراکندگی اطلاعات مربوط به نیروی انسانی، عدم امکان دسترسی به اطلاعات بروز، زمانبر بودن استفاده از فرایندهای دستی و سنتی، وجود خطای انسانی در ورود اطلاعات، هزینه بر بودن فرایندهای دستی، عدم امنیت اطلاعات و ... شرکت توسعه گران نرم افزار آذربایجان را بر آن داشته تا با بهره گیری از مشاوران و مدیران مطرح منابع انسانی اقدام به تولید سیستم یکپارچه و هوشمند مدیریت منابع انسانی (مصباح) با استفاده از آخرین تکنولوژی های تولید نرم افزار و به صورت یک سیستم یکپارچه تحت وب با 12 زیر سیستم نمایند.

از مهمترین اهداف تولید نرم افزار مدیریت منابع انسانی می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

مدیریت بر عملکرد پرسنل از زمان استخدام تا بازنشستگی

اجرای کارتابلی و مکانیزه کلیه فرایند ها ی حوزه منابع انسانی

کنترل هوشمند کلیه آئین نامه ها و بخشنامه های حوزه و ارائه آلارم ها و راهکارها به پرسنل

انجام دورکاری و ارائه خدمات الکترونیک

استفاده عملی از آخرین استانداردهای مدیریت منابع انسانی مانند نحوه آموزش ( استاندارد 10015) ، ارزیابی ( ارزیابی های 360 ، 270، 180) ، اثربخشی، فرهنگ سازمانی و ...

ارائه گزارشات آنی و داشبورد نمودن آخرین وضعیت پرسنل توسط سیستم

برنامه ریزی و پیش بینی فعالیت های حوزه منابع انسانی برای سال های آتی (مانند صدور پیش حکم، برنامه آموزش، و...)

ایجاد بانکهای اطلاعاتی برای واحد های مختلف منابع انسانی و پرونده الکترونیکی برای هر پرسنل


زیر سیستم های این راهکار به شرح ذیل می باشد

زیرسیستم های نرم افزار منابع انسانی

مزایای کلی این زیر سیستم ها به شرح ذیل می باشد
مشخصات سیستم کارتابل اداری


مشخصات سيستم کارتابل اداری

به کمک این سیستم کلیه پرسنل سازمان می توانند با نام کاربری خود وارد سیستم شده و فعالیت های خود را در حوزه منابع انسانی مدیریت نمایند. برای مثال یک پرسنل می تواند وارد سیستم شده و تقاضای مرخصی یا ماموریت خود را به صورت الکترونیکی ارسال نماید. یا یک پرسنل می تواند حکم یا فیش حقوقی خود را مشاهده نماید.. اين سامانه قدرت توليد کارتابل براي موضوعات و فرايندهاي مختلف را داشته و با تعريف گردش کارهاي مختلف (عمومي و اختصاصي) مي توان تمام فرايندهاي کاري را در سيستم مديريت و مراحل مختلفي را براي آنها تعريف نمود. از جمله ویژگی ها و امکانات این سیستم می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

کارتابلی نمودن کلیه فرآیندهای کاری در حوزه منابع انسانی (مانند درخواست جذب، درخواست انتقال نیرو؛ درخواست گواهی حقوق، درخواست وام، درخواست ماموریت ، درخواست مرخصی، درخواست مهمانسرا، شرکت در مسابقات ، مشاهده آخرین حکم ، مشاهده کارنامه عملکرد و ... )

امکان امضا درخواست های پرسنل زیر مجموعه

کنترل هوشمند کارتابل ، دسترسی ها و آلارمهای هوشمند سیستمی (مانند آلارم های جذب و تشکیلات و حکم و پرسنلی )

امکان ارسال پیغام پرسنل به همدیگر

تقویم کاری کارتابل با امکان دسترسی پرسنل برای یکدیگر

امکان ثبت برنامه کاری و مدیریت رویدادها

پرونده الکترونیکی پرسنل

امکان استفاده از فزایند ساز و تعریف فرایند ها

امکان گردش انواع درخواست

امکان گردش اسناد بر اساس قوانین تعریفی

امکان گردش درخواست ها بر اساس فرایند تعریفی و چارت

امکان پیگیری درخواست ها و عملیات

امکان تعریف تفویض اختیار برای کارتابلها

آرشیو اتوماتیک اسناد و ایجاد پرونده الکترونیکی هر فرد

ایجاد بایگانی اتوماتیک در سازمان

ادامه...

مشخصات سيستم ارزشیابی عملکرد (مدیریت عملکرد ) پرسنل

امکان تعریف انواع ارزیابی ها مانند ارزیابی 180 درجه و ..

امکان نرمال سازی ارزیابی ها به صورت اتوماتیک

امکان تعریف و انتقال ارزیابی به کارتابل

امکان اخذ گزارش های متنوع

امکان انتقال نتایج به پرسنل سازمان و سایر سیستم ها

امکان انتقال ارزیابی های به دوره های آتی

امکان تعریف قوانین و عملکرد بر اساس چارت سازمانی

ارسال فرمها به کارتابل افراد مدنظر براساس مدل 360 درجه یا مدلهای تعریف شده توسط مدیرسیستم

تعريف دوره هاي مختلف ارزشيابي (سالانه، فصلي، ماهانه و بازه هاي زماني دلخواه)

امكان ثبت فرمهاي ارزشيابي بر اساس سطوح اختيار ارزشيابي هر مدير براي پرسنل زير مجموعه

امکان دسته بندی و ارسال فرمها و ارزیابی عملکرد به شکل فردی وگروهی متناسب با گروهبندی مورد نیاز

ارسال فرمها به سطوح بالا ،پایین وهمسطح براساس اشتغال آن فرد درآن مرکز

قابلیت مشاهده نمرات ارزیابی هردوره درپرونده پرسنلی

امکان تعریف چارت مجزا از چارت سازمانی با تعیین سطوح تائید کننده و مدیر

امکان ارائه وزن به افراد نمره دهنده براساس چارت سازمانی

امکان تعریف سطوح رفتار و انتصاب پرسنل برای هریک از سطوح

امکان تعریف وزن وظایف و شایستگی های دوره

تعریف معیار - زیرمعیار - شاخص (عمومی و اختصاصی ،تشویقی و ویژه برای هر شغل)

امکان محاسبه نمرات هرفردو قراردادن در نمودار نرمال مطابق فرمول استاندارد نرمالسازی امکان ثبت وقایع حساس برای پرسنل و اجبار به مشاهده آن در هنگام ارزیابی پرسنل

دریافت نظرات ودریافت اعتراضات و پاسخ به اعتراضات

مشخصات سيستم آموزش

تعریف سیستم آموزش بر اساس استاندارISO10015 و تعریف اثربخشی قبل و بعد از آموزش

امکان تعریف انواع دوره های آموزشی

امکان تعریف وتخصیص زمان برگزاری آزمون و پرسنل

امکان ایجاد سیستم آموزش از راه دور

امکان براورد بودجه مورد نیازآموزش

دریافت نیازهای آموزشی قراردادهای پیمانکاری و مشاوره ودرج آن در برنامه آموزشی و به روز آوری برنامه

ارزیابی دورههای آموزشی – روش پاتریک

ارزیابی سطح رفتار ( Behavior )

ارزیابی سطح یادگیری ( Learning )

ارزیابی سطح واکنش ( Reaction )

صدورگواهینامه دوره آموزشی

امکان هوشمندثبت امتیازات کسب شده درعملکردآموزشی و گواهینامه

تعریف امکانات و تجهیزات آموزشی

تقویم آموزشی

ادامه...

مشخصات سیستم جذب و استخدام

امکان ثبت اطلاعات متنوع پرسنل بر اساس گروه بندیهای ماهیتی

امکان گروه بندی رزومه ها بر اساس شرایط احراز مشاغل

هشدار مبنی برتکمیل مدارک و اطلاعات مورد نیاز جهت افراد جدید الاستخدام

امکان انتقال اطلاعات درخواستهای استخدام به پرونده پرسنلی بعد از جذب

تعریف مجوزهای جذب نیرو بر مبنای چارت سازمانی یا دوره های مشخص مثل مجوز جذب سالیانه نیروها وتعریف مجوزهای موردی یک واحدخاص و تجمیع آن با مجوزهای مرحله قبل

امکان استفاده از سیستم جذب و استخدام از اینترنت جهت دریافت رزومه های متقاضیان کار و گروه بندی آنها به صورت اتوماتیک

امکان ایجاد بانک اطلاعاتی متقاضیان استخدام و رزومه آنها

امکان تعریف انواع آزمون های استخدامی

امکان دریافت نیاز ها و مجوز های استخدام و اجرای عملیات استخدام

امکان ایجاد اولویت در سیستم بر اساس شرایط تعیینی مانند مدرک تحصیلی ، دانشگاه ها ، ...

امکان بررسی تخصص های فرد بر اساس شرح وظایف پست سازمانی خالی

امکان انتقال اتوماتیک اطلاعات فرد به سیستم کارگزینی

امکان زمانبندی اتوماتیک آزمون های شفاهی و کتبی

مشخصات سيستم احکام

امکان تعریف آئین نامه های مختلف بصورت داینامیک در سیستم احکام

صدور حكم براي هر نوع استخدام (کشوري, لشگري, قانون کار و...)

امکان تعريف انواع حکم(ارتقاء، افزايش دستمزد، انتصاب و ...)

امکان صدور قرارداد واحکام به تفکیک پرسنل بصورت انفرادی و گروهی

صدور حکم اصلاحی

امکان برنامه ریزی و فرمول نویسی به زبان فارسی

نگهداري سوابق احكام (احكام صادره قبل) و امكان دسترسي و فراخواني مقادير احكام قبلي

امکان کنترل حکم صادر شده و تاييد آن از طریق کارتابل الکترونیکی

امکان تعریف حکم انتصاب و تغییر در احکام حقوقی به منظور پرداخت حق مسئولیت

تعریف پرسنل امریه و مامور وهشدار سیستمی به منظور پایان دوره ماموریت و اقدام جهت تعیین تکلیف

محاسبه سنوات خدمت برحسب تاریخ استخدام وتاریخ جاری و سنوات خدمت قبل و سوابق قطع خدمت و نیز مرخصی

محاسبه و تهیه گزارش پرسنل و صدور احکام و قراردادهای مشمول ارتقا گروه درزمان مخصوص خود

نمایش ریز محاسبات

ادامه...

مشخصات سيستم رفاهی

تعریف و مدیریت کلیه اماکن رفاهی مانند مهمانسرا ،ویلاها، تورهای مسافرتی و ...

تعریف انواع وامها وشرایط و زمان واگذاری آنها به پرسنل

تعریف انواع مسابقات ورزشی

امکان تعریف انواع اموال رفاهی (انبار / اموال )

تعریف انواع بیمه و خدمات بیمه

اعتبارسنجی سالیانه پرسنل واجد دریافت وام مسکن و اعلام نام آنها براساس دستورالعمل مرتبط

مشخصات سيستم گزارش ساز

امکان تحلیل و ارائه گزارشات برروی کلیه فیلدهای موجود درنرم افزار و به صورت یکپارچه

تبدیل گزارشها به فرمتهایPDF ،TXT، Excel،CSV، HTMLو...

توانایی محاسباتی وتغییردر نتیجه عملیات

امکان انتخاب شاخصها وفیلدهای بانک اطلاعاتی

امکان ذخیره گزارشات تولیدی باکلیه تنظیمات انجامداده و استفاده مجدد

دارای یک محیط طراحی پویا با قابلیتها و ابزارهای بسیار ،جهت ایجاد و ویرایش گزارشات

ارائه گزارشات براساس سطوح دسترسی هرکاربر

مشخصات سيستم تشکیلات

امکان تعریف پستهای مختلف در چارت شماتیک سیستم تشکیلات و بر اساس کدینگ هر سازمان

امکان تعریف چارت سازمانی شناور بصورت درختی

ایجاد پرونده الکترونیکی تشکیلاتی و پرسنلی

پشتیبانی کامل از طبقه بندی مشاغل

نگهداري مصوبات تغيير چارت

امکان تعریف پست های پروژه ای جهت مدیریت پروژه در سازمان که مابین واحدها تعریف می گردد

امکان نگهداری و مشاهده تاریخچه چارت و مشاغل

آلارم دهی در خصوص پست های خالی و مازاد و ...

امکان تعریف شرایط احزار برای هر یک از مشاغل تعریف شده در چارت

ادامه...

مشخصات سيستم پرسنلی

امكان تعريف اقلام اطلاعاتي نيروي انساني

نگهداري سوابق کليه اطلاعات منابع انساني در سيستم به همراه تاريخ ثبت و امكان مشاهده سوابق

امكان ثبت كليه اطلاعات مربوط به سوابق استخدامي، تحصيلات، دوره ها، سوابق آموزشي، وامها وسايرجداول وابسته

امکان ثبت سوابق تالیفی و پژوهشی و ...

ادامه...

مشخصات سيستم ورود و خروج

دريافت اطلاعات از كارت خوان بر اساس اثر انگشت و يا شماره كارت ورودي پرسنل

پردازش اطلاعات ورود و خروج و محاسبه تلاخير و تعجيل و اضافه كاري و ماموريت و مرخصي

تعریف شیفت های مختلف کاری

تعریف تعریف انواع قوانین

اخذ گزارشات مختلف

ادامه...

مشخصات سيستم ماموريت و مرخصي

ثبت محلهاي ماموريت

ثبت موضوعات ماموريت

ثبت ماموريت براي پرسنل

مشاهده درخواستهاي ماموريت صادر شده براي پرسنل

امكان ابطال و ويرايش درخواستهاي ماموريت پرسنل

تعيين درصد مجاز توقف شبانه

امكان ارسال ماموريت به سيستم حقوق دستمزد در بازه زماني مورد نظر

اخذ گزارشات نموداري متنوع

ثبت مرخصي ساعتي شخصي براي پرسنل

امكان ثبت مرخصي ساعتي اداري براي پرسنل

امكان ثبت مرخصي روزانه براي پرسنل

امكان ثبت مرخصي استعلاجي براي پرسنل

مشاهده سقف مرخصي هاي باقي مانده پرسنل

مشاهده درخواستهاي مرخصي صادر شده براي پرسنل از طريق كارتابل

امكان ابطال و ويرايش مرخصي هاي صادر شده توسط مدير سيستم

اخذ گزارشات نموداري متنوع

تهيه برنامه روزانه خودروها به صورت رزروي و عادي

مشاهده درخواستهاي رسيده از سيستم كارتابل جهت تخصيص خودرو

تخصيص خودرو بر اساس برنامه روزانه حركت خودروها

ابطال در خواست هاي رسيده و يا ارسال به ليست رزروي

مشاهده اطلاعات بازگشتي خودرو و تائيد يا عدم تائيد آن

تهيه كاركرد براي هر خودرو بر اساس بازه زماني مورد نظر

ادامه...

مشخصات سيستم نقلیه

- ثبت اطلاعات خودرو هاي سازمان

- مدیریت اطلاعات مربوط به خودرو، زمان تعمیرات آنها و میزان هزینه های صورت گرفته

- برنامه زمانبندی تعمیرات و همچنین تعویض قطعات خودرو

- تعیین میزان مصرف هر خودرو

- ثبت مشخصات رانندگان بر اساس برنامه کاری

- امکان ارتباط با سیستم ماموریت و کارتابل الکترونیکی

ادامه...

نصب و راه اندازی نرم افزار مدیریت منابع انسانی شرکت توسعه گران نرم افزار آذربایجان در:


- شرکت مخابرات آذربایجان شرقی
- مخابرات استان ایلام
- مخابرات استان لرستان
- شرکت های زیر مجموعه سازمان
- و ...

صورت گرفته است. لازم به ذکر است به دلیل انعطاف پذیری بالا در طراحی نرم افزارهای عنوان شده، قابلیت سفارشی و بومی سازی برای سازمان های مختلف را دارا بوده و همچنین قابلیت استفاده به صورت جزیره ای( بخشی از سیستم ها) و یا یکپارچه ای را دارند.


مقالات ، یادداشت‌ها و اخبار مرتبط